........WelCoMe.......

~Selagi ada peluang, rebutlah peluang itu. Kerana siapa tahu mungkin ia adalah peluang terbaik dan kadang-kadang peluang itu hanya datang sekali sahaja dalam hidup kita ini....~

Selasa, 4 Mei 2010

Rehat kt tengah2 jalan kot...!!!

Huhuhuhuhu....hari yg malang sebenarnya hari tu...
Al-kisahnya begini...
Hari Khamis yg lepas, aku nk balik Kluang kot..bese lew..hari cuti kn esoknya sempena sukantara tu..(meriah gak r...dr xda pape langsung kan...hehehehe). Then, dh lah aku beli tiket on da spot!! Kuar kul 3.30 gk r, dpt tiket kul 4 gk r..rmai lh jugak seangkatan ngan aku tu tapi yg nk turun Kluangnya dua org ja sekali ngan aku tu...yg lain nk turun Batu Pahat je lew..tibanya pukul 4, naiklah bas yg dinanti2 kn tu..hahahahhaa...nagntok siot!!! ap lg yg bley dibuat..TIDUR lh jwbnya...!!! hahahahaa..dh lew laki cina mana ntah duk sebelah aku, cian dia, nk duk ngan girlfriend dia tp tu lh xda seat dh, kena duk tepi aku, & girlfriend dia duk depan..hahahha..nsib lh ek...So, aku pn byk kali tersengguk depan dia tp bkn ats bahu dia lah..(HARAM!!!) . aku tdo ja sepanjang bas tu gerak smpai ke stesen bas Muar...Kemudian, para penumpang diturunkan dan menerima penumpang baru dan bergerak lah bas tersebut.
Then, smpai suatu tempat, depan trafik light, bas aku pn berhenti lah depan lampu merah tu..hehehehe...(Merah tanda berhenti kan..)..tapi aku rasa pelik r gak, lam setengah jam bas aku ni xgerak2..aku pulak leh siap tdo g..Aku pn bangun r sikit dr temoat duduk aku tu...Ya Allah!!! Bas aku duk tengah2 jalan raya siot!! sebabnya bas aku rosak !!! kat tengah2 jalan lak tu..enjin nya okey, aircond hidup, tp basnya xleh gerak..tu pasal xgerak2..rupa-rupanya bas aku rosak kat tengah2 jalan pn aku xsedar, bukannya bas ni berhenti tepi jalan..hahaaha..kn dh kena tu...dlm satu jam lebih lah jugak aku menunggunya dengan penumpang yg lain...huahuahua..mlg betul lh nasib aku..hehehehehe...
Moral of the storynya, lain kali prihatin lah ngan keadaan sekeliling tu..jgn lew asyik wat hal sendiri ke, jgn jadi mcm aku ni..bley plak tdo time bas rosak...hahahhaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan