........WelCoMe.......

~Selagi ada peluang, rebutlah peluang itu. Kerana siapa tahu mungkin ia adalah peluang terbaik dan kadang-kadang peluang itu hanya datang sekali sahaja dalam hidup kita ini....~

Isnin, 21 Jun 2010

Common Reflection.....

Hampir 3 minggu aku bercuti di kampung aku sendiri..Kali ni, aku rasa semacam ja bila aku balik..sebab, aku langsung xcontact kwn2 aku, dan jugak aku bejaya lupakan seseorang ( bkn lupakan tapi aku berjaya hilangkan perasaan yg aku rasa lain utk dia...akhirnya dah bertukar menjadi perasaan yg biasa jer...agak sukar sebenarnya...huhuhuhuhuhu). Jugak, aku rasa kali ni aku lebih bersama keluarga aku...aku xkuar langsung nagn kwn2 aku...erm, diorg pn sibuk ngan hal  masing2, so, aku pn senyap jgk lah ngan diorg...aku xnk lh jd org yg terhegeh2 mencri diorg...so, aku wat cam bese jer lah...
Erm, aku rasa pasal kwn2 aku ni aku nk ketepikan dulu..aku nk ckp pasal family aku dulu lah...hehhee
My Family..there r sometimes that i felt I'm lucky that have a family, there r sometimes too that I felt better I'm being alone...huhuhuhu..
First sekali, mesti r aku nk ckp pasal mak aku...korang tau, aku lupa besday mak aku jatuh sehari sebelum aku balik umah dowh...erk, mak...saya lupaka nk ucap kt mak, "HAPPY BIRTHDAY MAK!!!!!!!!!!!!" Saya syg mak smpai bila2...!! sedey lh plak aku rasa...hukhuk..
Then, about my father..sepanjang cuti ni ayah aku selalu xda kat umah...dia selalu p melaka. Time aku balik ni lah dia nk p melaka lak...sibuk betul lh SUKMA ni...kacau betul!! tapi nsb baik lah bkn sepanjang minggu dia kt sna..juz 2-3 hari then balik umah, pastu p balik sna...begitulah dia smpai hbs SUKMA tu...
Erm, kalo pasal adik2 aku ni..dh berkembang lh sikit semuanya, cuma yg laki tu ja...ntah ap lah nk jadi, tulh dimanjakan sgt..mcm tulh..salah siapa pn aku xtau lh...hahahaa...
Erm, adik aku yg kedua..bakal menjadi seorang jururawat..mcm2 yg dia perolehi sepanjang pembelajarannya dan juga secara praktikalnya...cuma aku harap jadilah seoarng jururawat yg berdedikasi dan berhati mulia..hehehe
Adik aku yg ketiga...erm,,,yg ni aku rasa dia ni mmg lh!! sikit dimanjakan tapi tau nk uruskan diri..hhahaaa..sgt selamba tntg hidupnya..sukar nk menangis, mcm aku jgk..sepanjang cuti sekolah, satu kertas soalan pn xlengkap agknya kalo xtolong...hahhaaaa...

Then, pasal aku lh plak..hahhaaaa...sepanjang cuti ni. aku dh jmpa mtlamat aku, tu pn setelah dpt kata putus dr mak aku...dia ckp, FOKUS study dulu, Then baru bley nk bercinta ke ap ke...!! Aku terlalu nasib baik sebb aku xda pakwe lagi..hahaha...kalo x, confirm frust menonggeng lah aku jdnya...mana xnya, bkn seng nk lupaka seseorg.. aku ni pn, pernh jtuh cinta kt seseorg dulu, nk lupakan dia pn hampir 3tahun baru bley lupakan dia...huhuhuhu..sungguh menyedihkan aku rasa dh dpt jugak akhirnya aku lupakan dia..huhuhu..BERLALU lah dia dr hidupku...so, sekarang adlh yg terbaik utk aku aturkan hidupku kembali...aku hrp semuanya berjalan lancar atas kehendak dari ALLAH S.W.T....AMIN....

Cuti kali ini jugak, ak ad jugk masa bersama sepupu2 ku yg lain..siap kuar jln sekali...aku rasa aku dh postkan sikit tentng kiteorg kuar kt lam blog aku ni..hehehee...jugak, aku rasa aku dh delete org2 yg xpenting lam hidup aku dr kepala otak aku ni..slh sorgnya, kwn yg duk dkt kg aku ja...yg prnh sekali berada bersama aku time aku form 4 n 5...hopefully bley jgk jd kwn aku smpai bila2...tup2...huh!! sombong nk mampus ngan aku skrg ni......

Jd, nasihat aku kt sni, jdilah seorg anak yg mendengar kata terhadap ibu bapa, jdilah kakak yg bijak menguruskan adik2nya walausiapa pn adik korang, jdilah seorang kwn yg setia walaupn sejauh manapn dan setinggi mana diaorg, kamu tetap kamu pada kwn2 kamu..jgn jd seorg manusia yg cepat lupa diri terhadap jasa dan kenangan dr org  lain..CINTAI LAH MEREKA SEPERTIMANA MEREKA MENCINTAI KAMU... kerana suatu hari kelak, apa yg korang bagi pada mereka, itulh yg korang akan dpt dr mereka....



-lavendar-

1 ulasan: