........WelCoMe.......

~Selagi ada peluang, rebutlah peluang itu. Kerana siapa tahu mungkin ia adalah peluang terbaik dan kadang-kadang peluang itu hanya datang sekali sahaja dalam hidup kita ini....~

Ahad, 13 Jun 2010

Tidak ku sangka....!!

Hari ni aku bangun agak awal sebab tetiba ja terjaga..ntah lah kenapa...hehehe...kalo x, agaknya ayam kt belakang rumah tu dah penat berkokok dh kot xpun si ayam betina dh bertelur dh kot..hahhaaa..( erk, apa kaitan plak si ayam betina tu boleh bertelur..?? mesti lh sebab kokokan si ayam tu membuatkan ayam tu sampai boleh bertelur kot...hahahaaa). okey, back to my story k, then, ayah aku pn call lh....dia ckp, " KAK IDA ada kat Tereangganu..!!! DIA NAK DATANG !!! ngan family lah..!!!" hehehe..apa lagi, automatik lah aku bangun, then, mak aku call lah kak ida balik...so, diorg dtg tgh hari tu...yg xthn tu, kiteorg siapkan ala kadar jer...tapi, kat sini aku nk ckp, biarpun kita dpt tau last minit pn satu berita tu, tapi kita mesti lah meraikan tetamu kita dengan sebaik mungkin xkira lh mcm mana sekali pn..

Sebab aku pernah mendengar dan membacanya bahawa;  sebagai seorang umat Islam, apabila rumah kita didatangi tetamu, kita mestilah meraikan mereka dengan sebaik mungkin. Dan tidak kira lah tetamu kita tu seorang musuh kita.

Malamnya pulak, aku mendapat berita lagi, bahawa kemungkinan minggu ini jadual aku padat!! ntah padat ngan apa ntah lah..aku pn xtau...hahaha..yg aku tau, esok mesti balik kampung, lusa ada org nk dtg umah su, so, kena p tolong ap yg patut lah..then, after that day, i'm still don't now what my scedule..heheheee...bajet penuh dowh...hahahhaaaa...

Aku rasa susah senang aku duk kat umah lebih baik dari aku duk kt asarama ngan kwn2 yg kdg2 pentingkan diri sendiri... kenal memag kenal tapi kdg2 mcm org asing pada aku...! apa2 pn aku hanya berserah, sebab aku tetap aku, andai org terasa ngan aku ke apa ker, better ckp terus ja, sebab korang yang ajar aku utk ckp terus terang dan kdg2 korang jugak yg ajar aku jd pentingkn diri sendiri, tp korang jugak yg buatkan diri aku utk jadi lebih berdikari..means jgn hrpkan sesuatu dr org lain kerana belum tentu mereka boleh tolong aku...


-lavendar-

2 ulasan:

  1. hidup mmg xleh nak rancang

    so expect the unexpected :)

    BalasPadam
  2. tu lh pasal...hehehee..
    really unexpected lah jgk...

    BalasPadam