........WelCoMe.......

~Selagi ada peluang, rebutlah peluang itu. Kerana siapa tahu mungkin ia adalah peluang terbaik dan kadang-kadang peluang itu hanya datang sekali sahaja dalam hidup kita ini....~

Jumaat, 23 April 2010

Novels..

 Hobi aku suka membaca terutama baca novel..aku adalah jugak koleksi-koleksi novel yg ada.. kebayakan terdiri dr Buku Prima dan Alaf 21 ..Duit aku kiranya byk lah dihbskan tuk novel2 ni..ap punyer membazirlah aku ni kn..hehehe.nk wat cam mana, dh hobi..

 Ni sebab masa aku sekolah rendah n menengah dulu mak aku xbagi aku baca novel, so, bila dh masuk institut ni, mak aku dh xkisah dh nk beli novel ni..tapi sekarang aku dh fhm nape mak aku xbagi aku baca novel dulu. sebab dia nk aku study dulu. bile dh stabil sikit kedudukan aku dlm merancang masa hadapan ni..hehehehe..
Kira okey lah tu kan..ada kesedaran tuk sebab dan musabab kenapa mak aku wat cam tu kat aku..thanks mom..!! hehehe..

 TApi kan, walaupun aku ni byk lah jugak baca novel2 cinta ni, aku xlah jenis yg jiwang karat siot...hehehe..aku jenis yg straight to the point..baca novel pn boleh jd kejap jer..fhm2, then lame2 xigt dh..hehehe..
First novel yg aku baca adalah dr Syarifah Abu Saleem..itu yg pertama kalinya...


Ni yg pertama aku baca dr keluarannya, then ada lagi satu..

Ni dia..sambungannya..

Tapi novel yg paling best yg aku baca ialah dr Damya Hanna. Bicara Hati..aku suka sgt ceritanya...




ni, antara novel2 yg aku suka baca dr penulis yg bernama Damya Hanna ni..good novelist!! hehehehe..

Tapi aku pn nk bagitau korang yg aku ni baca ja ap2 novel pn..janji jln citer dia best..xkira lah kulit dpn xcantik ke ap..hehehe..ada jugak novel yg betul2 membuat aku menangis..huhu..bagus2!! dpt memberi kesan kt aku yg org ckp aku ni xda perasaan..hehehehe.



Atas adalah novel2 yg aku suak baca sepanjang aku membeca novel ni..sebenarnya ada byk lagi..kalo nk aku masukkan gmbr2 nye..penat dowh aku nk meng'upload'nya..ish2..Tapi, itu adalah antara novel2 yga aku ada koleksinya..ad tersimpan kemas lam rak buku aku..hehehehe..

Namun, ada novel yg betul2 buat aku tersentuh hati dan sentaiasa igt tentang novel tersebut...jugak ada novel yg ada jln cerita yg best...mcm penulis Dhiya Zafira...(Rindu Belum Berhenti). Novel dia yg baru aku xbaca lah plak lagi..huhu..bila lah aku nk bacanya ni...??


Ni kisah yg aku suka jugak..pasal Izzah dan Hariz..kesabaran Izzah sgt menyentuh hati aku..ish2...


Ini novel Dhiya Zafira. Karakter lelakinya aku sgt suka..sgt pelindung. dlm sikapnya yg ego, garang dan ditakuti, dia mudah lembut bila berhadapan dengan gadis yang bernama Adni, yg dlm diam dia telah jatuh cinta pada Adni sejak awl lagi...Walauapapun yg berlaku, Izz Karami tetap berani mengambil risiko utk selamatkan Adni..(yg lain2 tu korang baca sendiri lah ek..hehehe..jgn marah..).


Novel2 ni berjaya buat aku menitiskan air mata..huhuhu..kisahnya membuat aku sakit hati, sedih, dan gembira. Ada yang berjaya membuat aku menangis dalm tawa dan ketawa sambil menangis...
p/s: Orang sekeliling aku pernah ckp yg aku ni giler masa membaca novel2 tu..hehehehe..kejap2 nangis, kejap2 ketawa..mana tak gilernya..


Novel2 diatas adalah antara novel2 yg aku dh baca. mmg lh byk lagi juz aku xletak ja...hehehe..kita kn nk berkongsi pengalaman kn..hehehehe.
P/s: I love to have a lot of novels....huhu..

LOVE,
Lavendar...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan