........WelCoMe.......

~Selagi ada peluang, rebutlah peluang itu. Kerana siapa tahu mungkin ia adalah peluang terbaik dan kadang-kadang peluang itu hanya datang sekali sahaja dalam hidup kita ini....~

Rabu, 14 April 2010

Realiti kehidupan...

Realiti kehidupan...mungkin sesuatu yang sukar digambarkan kerana realitinya sentiasa berbeza. Sebuah Kehidupan yang kadang-kadang bukan kita yang mencorakkannya tetapi perjalanan hidup kita yang mencorakkannya. Mungkin ada yang tak faham apa yang aku katakan ni..tapi sebuah kehidupan yang sebenarnya dalah bermula dari kita yang merancangnya tetapi bukan kita yang menentukannya. Itu lah yang dinamakan takdir.
Tidak semua perkara itu boleh berlaku dengan lancar tanpa ada dugaannya. begitu juga dengan sebuah kehidupan dimana tidak akan lengkap dengan pelbagai cabaran dan kesukarannya. Senang susah kita melakukan perkara itu, kita sentiasa mengharapkan sebuah harapan untuk mencapai kehidupan yang kita mahukan. Namun, ini lah yang dikatakan realiti kehidupan, tidak akan lari dari segala cubaan dunia.

Berdasarkan pengalaman aku, dalam sebuah organisasi tak akan lari dari masalah. masalah yang paling ketara apabila orang-orang dalam organisasi itu sendiri yang menimbulkan masalah tersebut..Sgt sakit apabila semua perkara kita kena jaga termasuklah hati dan perasaan org lain tapi xterfikir pasal diri sendiri yg mungkin kita terpaksa menanggung kesalahan org lain. Kenapa ada yg takut nk lepaskan dan terima balik ap yg kita pernh lepaskn..? kdg2 itulh masalah manusia ni..apabila, kita pandai kutuk ke, mengata ke, buli ke, tapi kdg2 xpernh ada perasaan bersalah ..patut ke..?? itu lah, kita sebagai manusia yg sentiasa melakukan kesalahan perlulah sentiasa beringat2 bahawa apa yang kita pernh lakukan pada seseorg itu, mungkin suatu hari nanti akan terjadi kembali pada kita.."What goes around is come around.." bak kata pepatah org putih lah..
so, igt2 lh..

like this face..sedih dan bersalah..masa yg telah berlalu xkn kembali lg melainkan kita yg mengubah perkara tersebut mengikut waktu..tidak akan selamanya ia akan berlalu tanpa kita yg mengubahnya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan